Are you from Sweeden??? - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Dominique Puijn - WaarBenJij.nu Are you from Sweeden??? - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Dominique Puijn - WaarBenJij.nu

Are you from Sweeden???

Blijf op de hoogte en volg Dominique

24 Januari 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

In puerto princessa, waar ik gebleven was, hebben we scooters gehuurd. We hadden 3 scooters besteld maar er stonden er slechts 2 klaar. Opzich niet erg, maar dan moeten de andere scooters het wel doen!?
Ten eerste hadden we geen spiegels, wij onder het motto savety first, uitgelegd dat we in iedergeval een linker spiegel wilde. Voor de ene scooter had hij twee spiegels, de andere met veel moeite een rechter. Maar we wilde een linker spiegel! Uiteindelijk een gebarste linker spiegel op de scooter gemonteerd. Werkt ook prima.
Daarna vroegen we om helmen. Volgende dingetje. Ik kon kiezen uit een helm die ik moest vast knopen ( blijft dus niet zitten, heb je nog steeds enorm hersen trauma) of een race helm. Je raadt het al, zat dus op de scooter met een enorme race helm.
We hadden de scooters s avonds gehuurd en kregen die van Eva, na een heerlijk 3e kerstdag diner, niet aan in de regen! Wat een ellende.
Met pijn en moeite via de kickstart de scooter aan gekregen. Volgende ochtend erop gestaan dat we andere scooter kregen. Deze had hij niet. We mochten wel de, ook niet helemaal werkende, scooter van een andere man overnemen. De grapjas. Werden uiteindelijk mee genomen naar de locale monteur, hier werd de accu vervangen. Ook goed. Het is erg grappig om te zien hoe onefficient er hier in Azie gewerkt kan worden. Zaten 6 mannen toe te kijken terwijl er een, op zijn dooie gemak, aan het werk was.
Nou uiteindelijk hebben we een mooie rit op de scooters kunnen maken. We zijn bij een krokodillenfarm naar binnen gesweest waar ook een kleine dierentuin aan vast zat. De beercat wat duidelijk favoriet! Een echt fotomodelletje.
Daarna zijn we naar een butterfly farm geweest waar we ook de levenswijze van een stam uit de bergen konden bewonderen. Wat vooral heel cool aan deze farm was, was de enorme slang. Heb weer een mooi plaatje met een enorme slang om me nek erbij. Wat zijn we weer stoer;)

Vanaf pp zijn we naar borrocay gevlogen. Een feesteiland met heeeel veel resorts, barren en een mooi strand. Hier hebben we drie dagen gefeest. Op oud en nieuw was er om twaalf uur een hele grote vuurwerkshow op zee. Duurde zeker een half uur. Beetje jammer van de regen (het goot!) waardoor we onder een parasol het vuurwerk hebben aanshouwd. 1 januari moesten was An was om 12 uur jarig. Uiteindelijk ben ik met An in de VIP area van een club beland. Kregen champagne, de vodka flessen waren niet aan te slepen, An kreeg zelfs vuurwerkjes met een taartje. Was een bizarre maar vooral hele vette avond.

Floor en Robin zijn allebei ziek geworden na de kerst. Toen we ze weer zagen mochten we op oudjaarsdag even een infuusje bij Floor prikken. De arts kon bij floor geen vat vinden... Na een grondige inspectie hadden we een goed vat getraceert die An heel netjes heeft aangeprikt. Floor kon zo lekker even antibiotica iv krijgen. Hebben we ons jaar toch nog als verpleegkundige af gesloten.

Floor is vanaf 1 januari weer bij ons. Moet haar vriend nu weer 3 maanden missen maar gelukkig heeft ze ons:) We hadden 2 dagen in manilla tot onze vlucht naar Bankok en besloten naar peurto cellera af te reizen aangezien dit een van de beste duikspots moest zijn. Het was het reizen zeker waard! Het is een mooi eiland waar we bij aankomst op een drijvende bar met glijbaan(!!) een biertje hebben genuttigd. s Morgens zijn we vroeg gaan duiken. Het was onze eersts duik na onze PADI dus het was best een beetje spannend. Heel veel mooi koraal gezien, heel kleurrijk en uiteraard veel mooie vissen.
De volgende ochtend, alweer in manilla, bijna op het verkeerde vliegveld afgezet. Checkte gekukkig het ticket bij het uitstappen.
In Bankok zijn we meteen door gegaan naar koh tao. Hebben met de taxi het hele centrum doorgestoken maar hebben geen opstandelingen oid gezien. Maar Bankok is natuurlijk groot.
Koh Samet is een mooi eiland, witte stranden, alleen vol westerse mannen die achter de thaise dames aan zitten. Die zijn we inmiddels een beetje beu. Je ziet ze zooo veel, ook in de Filipijnen. Hebben een dagje op een bootje gevaren/ gevist, strand dagje gehouden en daarna door gereist naar koh toa. Wat een wereld van verschil. Kwamen in backpackers wahalla met heel veel gespierde en gebruinde mannen:)
An en ik hebben twee duiken gedaan die we voor haar verjaardag hadden gegeven. Eva heeft haar advange gehaald. Ook deze duiken waren weer heel cool. Er was heel hoog rotsachtig koraal met veel kleuren en vissen. Hebben onder een grot door gedoken en een slang (die achteraf dodelijke beten heeft) gespot.
Onderweg naar huis waren we even bang dat ons guesthouse in de brand stond, zagen grote wolkpluimen en vuur. Dit bleek afval verbranding te zijn voor onze deur. Heel normaal om je afval zelf te verbranden in Azie.
Op koh pangang sliepen we op een heel chil resort in een 4 pers hutje, zwembad erbij, leuk restaurant/bar en vlak bij de zee. Ideaal voor de 4 dagen die we al ruim van te voren geboekt hadden voor de fullmoon.
De eerste avond trapte we af met de waterval party, hier was een hele vette dj. Daarna kwamen de jungle party en fullmoon. Met fullmoon hebben we bij ons resort eerst met zijn alle elkaar onder de neonverf beschilderd waarna we met zijn alle zingend de taxi in gingen naar het feest. Tijdens de feestavonden werden we helemaal gek van de vraag: Are you from Sweeden??? neeeee noooo Holland!!

Op koh phi phi hebben we een boottocht gedaan waarbij we langs alle mooie baaien zouden gaan. Helaas stak de wind, met enorme golven, daar een stokje voor. Hebben gelukkig wel de bekende mayabay gezien wat gesnorkeld en een ander strandjes bezocht. Dit ging echter met pijn en moeite. We werden zijk nat van alle golven die opspatte en schommelde lekker op en neer. Op de terugweg waren de golven nog heftiger en knepen we hem echt wel even. Helemaal toen we de boot bij het neerkomen hoorde kraken! Maar gelukkig bracht chauf ons veilig terug.
Volgende ochtend heel vroeg op gestaan om bij een strandje blacktip haaien te spotten. Lagen 7 uur braaf in het water maar konden helaas geen haai spotten. Wel mooi koraal en visjes dus waren niet helemaal voor niks vroeg opgestaan. Het uitkijkpunt op het eiland hebben we ook nog even mee gepakt. Het laatste thaise eiland was koh lanta. Stuk minder toeristen/backpackers. Hier hebben we per scooter het eiland verkent. Blijft leuk! Verder hebben we een boottocht gedaan waarbij we gingen kayakken bij hele mooie eilandjes. Onderweg bij een grot aangemeerd. In de grot was een hele stijle helling waar touwen aan hingen. Twee van de bootsmannen klommen als apen (letterlijk) naar boven en riepen dat we moesten komen. Dit was me weer een klim met gevaar voor eigen leven. Bovenaan hingen autobanden aan touwen geknoopt voor iets van grip op de gladde rotsen. Eenmaal boven moesten we de mannetjes volgen. Waar we naar toe gingen konden ze helaas niet uileggen, ze konden geen Engels. Maar het was duidelijk dat we moesten volgen. Zijn met zijn achten en een lampje(!) de pikdokere grot binnen gegaan en hebben uiteindelijk een rondje gelopen wat echt wel heel vet was. Terug naar beneden konden we abseilen waarna we nog een stukje gingen kayakken en een mooi eiland hebben bezocht. Op de terugweg nog wilde apen gevoerd, waar weer wat mooie foto's zijn geschoten. 's avons voor het laats genoten van het heerlijke thaise eten.

Gister aan gekomen bij alweer ons enalaatste land Maleisie.

Dat komt lekker in mijn volgende verslag:)

• 24 Januari 2014 - 18:42

Do Oostdijk:

Hey Do, wat leuk om weer wat van je te lezen! Geniet er van:D Xx

• 28 Januari 2014 - 22:15

Stephanie:

Weer een ontzettend leuk verhaal. Hoop wel dat je heelhuids terugkomt, je hebt namelijk wel paar enge momenten meegemaakt.