Tijd van mijn leven! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Dominique Puijn - WaarBenJij.nu Tijd van mijn leven! - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Dominique Puijn - WaarBenJij.nu

Tijd van mijn leven!

Blijf op de hoogte en volg Dominique

20 Maart 2014 | Nederland, Alkmaar

Het is heel vreemd om te beseffen dat dit al weer mijn laatste verslag is. Dat betekent dat ik gewoon 6 maanden op reis ben geweest! De laatste maand was zeker een vol hoogte punten en wil ik graag nog met jullie delen.

In kuala lumpur heb ik een heel mooi groot vogelpark bezocht en de grootste moskee van Azie. Verder hebben we over marktjes gelopen, bij een zwembad gelegen en hebben weer een rooftoobar bezocht.
We hebben een volle maand in Indonesie gespendeerd. We vlogen op Bali. Eva is vanaf het vliegveld na 5 maanden in de armen van Maarten gevlogen.

Ik ben met Floor en Ann naar seminyak gegaan. De eerste avond hebben we meteen een kijkje genomen in de populaire stap plaats kuta. Verder hebben we de lekkerste massage van deze reis gehad.
In Ubud hebben we een fietstocht op de vulkaan gedaan. We reden langs super mooie groene rijstvelden. Het was allemaal zo kleurrijk. De huizen hier stralen ook heel veel warmte en cultuur uit. Elk huis/ erf heeft namelijk zijn eigen tempeltje.
We hebben zelf een scooter gehuurd en zijn de mooie bergen in gereden. Onderweg nog even een kunst museum mee gepakt. Hier in Indonesie zien we voor het eerst super veel kunst.
Ubud is een heel leuk stadje met veel leuke botiques, restaurantjes en een monkey forest.

Ann is in ubud op Femke, een vriendin, blijven wachten. Ik ben met Floor naar het eiland Nusa lembongang gegaan.
Hier hebben we bij een heel chil resortje geslapen met zwembad op het strand. We hebben hier een scooter gehuurd. Floor zat achterop gewapend met haar camera en ik reed. Een vet goede tacktiek, zo hoefde we niet telkens te stoppen voor mooie foto's. Het wegdek op het eiland liet te wensen over, maar hebben zonder kleerscheuren het hele eiland rondgereden. We hebben hier ook met manta's gezwommen. Hele grote roggen. Denk dat die van ons 3/4 meter waren. Enorm dus! We hebben verder bij een mooi stuk koraal gesnorkeld en kwamen onderweg nog wilde dolfijnen tegen:)
Volgende bestemming was Lombok. Vanaf Sengigi hebben Floor en ik in drie dagen het eiland op de scooter rond gereden. Wat een coole trip weer!!

We zijn eerst richting de vulkaan gereden voor een waterval. Daar aangekomen begon het keihard te regenen. Waren precies op tijd bij de waterval. We zijn wat gaan eten bij een locale warung (restaurantje). We konden niet kiezen uit een menu, kregen gewoon kip met rijst en groente. Was super lekker. Er zaten alleen maar locals bij de warung waar we mee aan de praat raakte. Het bleef regenen dus wij vonden het wel gezellig. Heben er bijna twee uur gezeten. Toen het was gestopt met regenen besloten we de waterval over te slaan en de tijd te nemen om naar Sambalun te rijden ivm gladheid. Dat was maar goed ook want het wegdek zat weer vol enorme gaten en hebben we maar rustig bereden. Het uitzicht was weer geniaal. Mooie bergen, rijstvelden en originele dorpen. De mensen die we onderweg tegen zijn gekomen waren allemaal super aardig en geinterreseerd. Werden overal begroet en toegelachen, mensen wilde de weg wijzen en op de foto. Heel cool. Zijn de eerste twee dagen ook geen enkele toerist tegen gekomen. In sambalun was niet eens een restaurant. Zijn uiteindelijk via een local bij een tentje beland waar we lekker gemarineerde kip met rijst kregen.

De volgende dag door de mooie bergen richting kuta gereden. Hier zagen we voor het eerst weer toeristen. Hebben hier An en Fem gemeet en een feestje mee gepakt. Rond kuta hebben ze super mooie witte stranden met heldere blauwe zee. Omdat het laagseizoen was en wij op eigen vervoer gingen hebben we een paar strandjes helemaal voor onzelf gehad. Het was alleen te warm om op het strand te zonnen. Het windje op de scooter was toch fijner.
We zijn samen met An en Fem naar gili air gevaren. Hebben vanaf hier een snorkeltrip gedaan waarbij we met schildpadden hebben gezwommen. Heel cool!

Toen we naar gili trawagan wilde gaan waren an en femke ziek geworden dus ben ik weer met floor verder gegaan.
We hebben hier alle avonden super lekker locale gerechten gegeten op de locale night market. We hebben de eerste avond vrienden gemaakt met een bandje. Hebben na hun optreden op het strand met een groep liedjes gezongen onder begeleiding van de gitarist. De zanger bood aan de volgende dag onze gids te zijn. Hebben de volgende dag met hem op het strand gelegen en hij heeft ons via binnendoor wegen het niet toeristische deel van het eiland laten zien per fiets. Zijn toer geeindigd met een mooie zonsondergang. S avonds hebben we een groot feest mee gepakt samen met de band.
Na gili t zijn we naar Amed gegaan. Hier heb ik een wrakduik gedaan. De eerste duik gingen we om het wrak van 120m heen en de tweede zijn we in het wrak gegaan. Er was heel veel kleurrijk koraal, heb veel nieuwe vissen gespot, ze kwamen ook super dichtbij, ze bleven maar om me heen zwemmen. Heb ook nog een schildpad en twee soorten roggen gespot. Zeker een geslaagde duik dus.
Het was ook in Amed weer uitgestorven. Raakte met twee jongens uit het dorp aan de praat. Hebben uiteindelijk zonsondergang met hun bekeken van een rots, op het strand onder een hele mooie sterrenhemel liedjes gezongen met gitaar en nog even de hippe club pacha bezocht.

De volgende dag had een van hen een vrije dag genomen om ons op de scooter rond te leiden. Hebben een tempel met hele mooie watertuin, het huis van de koning en een mooi strand bezocht.
De volgende dag zijn we gaan raften. Mijn god wat een (bijna dood) ervaring was dit!
De rivier was heel wild met hele grote rotsblokken. Na 10 min raakte wij vast op een grote rots. De boot die achter ons zat knalde op ons en viel meteen om! Net zoals de boot erop volgend. Ik zag echt doodsangsten in de ogen van de chinesen. Ze kunnen meestal ook niet zo goed zwemmen. Het was heel hectisch. Overal dreven peddels en zelfs schoenen.
Na een uur raakte wij in een sterke stroming op een grote rots en vielen wij ook om. Precies voor de fotograaf! Ik was erg blij dat ik lucht zag toen ik boven kwam. Kon vrij makkelijk naar de kant komen. Moest daarna alleen met trillende beentjes, door de sterke stroming, langs de kant richting de rest van de boot lopen, hierbij oppassend om niet door andere boten geraakt te worden. Maar zag daar gelukkig floor aan de kant zitten en aan de overkant de rest van de boot en de boot zelf.
Floor was wat minder gunstig in het water beland. Die was onder de boot terecht gekomen en is best lang onderwater met de sterke stroming mee gevoerd. Ze had erg veel moeite gehad om uit de stroming te komen. Ze had gelukkig alleen haar knie bezeerd. Omdat we de rivier niet konden oversteken moesten we in een andere boot springen om over te steken.
Na 1.5 uur was er een pauze, de tocht duurde 2.5 uur. Vond het eigenlijk wel genoeg op dat moment. De tweede helft was gelukkig iets minder heftig en waren we wat beter op elkaar ingespeeld. Het was wel echt een hele mooie tocht op de rivier, veel groen, nog wat watervallen. Zijn zelfs ook nog van een waterval van 4 meter gegaan.
Waren eind van de dag erg blij dat we allebei nog leefde, zijn maar de kroeg in gedoken om het te vieren. Stonden misschien 10 mensen in de club maar hebben toch een feestje gebouwd.

Volgende bestemming was Munduk. Hier was het ook weer erg uitgestorven. Hebben hier een rondje door de bergen gereden op de scooter, nog een mooie watertempel mee gepakt.
We besloten terug naar Ubud te gaan om de laatste souvenirs te kopen en even te relaxen.
Hebben een grote locale markt bezocht waar ze heeel veel artwerk verkochten. Toen we daarna rond reden sprak een man op de scooter ons aan. Of we de buddha to buddha fabriek wilde zien. Uiteraard! Hij heeft ons naar de fabriek gereden en, nadat we allebei op dezelfde armband verliefd zijn geworden, heeft hij ons naar ubud heen en terug geleid om geld te halen. Heb nu dus een heel mooi aandenken aan deze reis!

In seminyak hebben we an en fem weer gemeet.
Op 15 maart werd ik door de meiden verrast met een verjaardagskado. We zijn naar eva en maarten in Sanur gereden en hebben hier met een dolfijn gespeeld! Een meisjesdroom die uitkomt. Mochten hem knuffelen, zoenen, kunstjes laten doen en vis voeren. Het was allemaal super schattig! Top kado dus.

S avonds zijn we naar een enorme club gegaan om femke haar laatste avond te vieren.
Dag erop zijn we naar Ulluwatu gegaan voor een tempel en een feestje. Ik was tenslotte om 12 uur jarig. Kwamen bij een super luxe tent uit. Om bij de strandtent te komen moesten we met een soort lift op een rails de clif afdalen. Kwamen in een hele mooie tent terecht. Een fancy verjaardags diner dus. Zijn s avonds in de red carpet champagnebar beland. Hier zijn heel wat wereldsterren geweest, dus dat was best wel cool. Het gehele personeel ging om 12 uur voor me zingen, kreeg een super lekker taartje en een cocktail.
Op mijn verjaardag zelf hebben we heerlijk aan het zwembad gelegen, hebben een bitterballen bierfeest bij een cafe gedaan en hebben ons bij de massage saloon verwend met een heel pakket. Kregen fulll body massage, facial, pedicure en medicure. Wat een heerlijkheid.
Helaas was dit alweer onze laatste dag.

Deze geweldige reis was oprecht de tijd van mijn leven te noemen. Wat heb ik veel meegemaakt, gezien en beleefd. Het is raar om weer terug te zijn. Zit met dubbele gevoelens. Het is leuk om iedereen weer te zien maar het is ook wel echt bale dat deze periode over is en ik nu het serieuze leven moet gaan leiden. Met als eerste puntje op de agenda een baan vinden. Maar dat gaat vast allemaal goed komen.
Ik hoop dat jullie met plezier mijn verhalen hebben gelezen.

Dike kus
Do

• 20 Maart 2014 - 14:51

Hanjo:

Hoi Do,

gefeliciteerd met deze geweldige reis, met al deze ervaringen, avonturiers en plezier. Het zou voor jouw hele leven en belangrijke onderneming blijven. Allemaal maag je ook trots op zijn, voor allen problemen en moeilijkheden in zo een lange tijd binnen vreemde culturen goede oplossingen gevonden te hebben. Dat zou jouw wel veel geven!

Het was interessant van dit all berichtjes kunnen lezen.

Daarvoor bedankt en jouw veel succes met het serieuse leven in NL.